عجیب ترین تکنولوژی های آینده

عجیب ترین تکنولوژی های آینده

 669    0

ده مورد از عجیب ترین تکنولوژی هایی که قرار است دنیا را تغیر دهد.

ده مورد از عجیب ترین تکنولوژی هایی که قرار است دنیا را تغیر دهد.

1) گوشت آزمایشگاهی

در فیلم های علمی تخیلی برای کنترل غذای دنیا در آینده  سراغ  انواع حشرات می روند. در حال حاضر گزینه اشتها اوری وجود دارد که در آزمایشگاه ها تولید می شود. گوشت آزمایشگاهی دارای شکل و بو و طعم کاملا شبیه به گوشت معمولی است و تنها چیزی که در مورد آن تغییر کرده است این است که سالم تر است و در آن از آنتی بیوتیک و هورمون های رشد اصلاً خبری نیست و همچنین گازی تولید نمی شود و هیچ حیوانی هم آسیب نمی بیند. تا سال ۲۰۳۰ قرار است که ۱۰ درصد گوشت دنیا از گوشت آزمایشگاه باشد. این تکنولوژی تولید آزمایشگهی در حال حاضر وجود دارد و شرکتهای مختلف توانستند به طور موفقیت آمیزی از آن استفاده کنند.

 

 

 

 

2) فناوری چاپ چهار بعدی

در بین عجیب ترین تکنولوژی های آینده چاپ 4 بعدی شاید اسم گمراه کننده داشته باشد. منظور از چاپ چهار بعدی این نیست که در چاپ محصولات یک بعد دیگر اضافه شود. بلکه منظور این است که شیئ که در چاپ چهار بعدی ایجاد می شود در واقع شیئ سه بعدی است که در محرک های خاصی مثل آب و گرما می تواند خواص خودش را تغییر دهد صنایعی که میتونن از این تکنولوژی بهره ببرند شامل سلامت و درمان مانند قرص هایی که در دمای خاصی در بدن فعال میشود. یا صنایع مد و پوشاک مثل لباس هایی که در دمای پایین تر تنگ تر می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) کنترل اشیاء الکترونیکی با کنترل مغز

یکی از عجیب ترین تکنولوژی های آینده که به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های الکترونیکی اطراف خودتان را توسط نورالینک neuralink تنها با فرمان مغز کنترل کنید.  شرکت نورالینک ایلان ماسک تاسیس شده و در حال انجام آزمایشات مختلف روی موش‌های آزمایشگاهی است تا بتواند سرانجام آن را روی مغز انسان پیاده سازی کند. در این پروژه، تراشه ارتباط مغزی طی ارتباطی ساده و بدون درد در مغز انسان کاشته می شود و با ترجمه افکار مغز به فرد این امکان را می‌دهد که تنها با فکر کردن بتواند وسایل الکترونیکی را کنترل کند.

 

 

 

4) خودروهای خود تعمیر شونده 

هزینه تعمیر خودرو ها به خصوص ماشین های مدل بالا سرسام‌آور است به همین دلیل ایده خودروهای خود تعمیر شونده غیر از اینکه یکی از عجیب ترین تکنولوژی ها می باشد شاید یکی از کاربردی ترین و بهترین تکنولوژی های دنیا نیز شود. در سال ۲۰۱۷ لامبورگینی و mit با همکاری یکدیگر یک عدد خودرو بینظیر را رونمایی کردند که می‌تواند خودش را تعمیر کند وعجیب تر از آب این است که کل پیکر خودرو برای ذخیره انرژی استفاده می شود.

 

5)  خودروهای پرنده

 دنیای بازی دنیای بازی ماشین های پرنده بسیار زیاد است و نقش مهمی دارد به نظر می رسد در چند سال آینده شاهد تردد ماشین های پرنده باشیم برای مثال شرکت خودروسازی هیوندای و وبر الونت قرار است در سال ۲۰۲۳ در پروژه موسوم به تاکسی هوایی مسافران را بین مغازه دالاس لس آنجلس و ملبورن جابه جا کند .این تاکسی های پرنده ۱۰۰ کیلومتر برد دارند و در عرض ۵ تا ۷ دقیقه شارژ میشود. شرکت های دیگری هم مثل گوگل و تویوتا در حال کار روی خودروهای کوچک پرنده هستند از این خودروهای پرنده در شرکت های مثل پورش و رولس در حال حاضر ۱۴ مدل در حال توسعه است است.

 

 

 

 

 

 

6) ارز دیجیتال edublocks

 ارز دیجیتال جدید برای آموزش آنلاین احتمالا در چند سال آینده شاهد ارز دیجیتال جدیدی مثل بیت کوین باشیم که تنها در زمینه آموزش آنلاین کاربرد دارد. اسم این ارز دیجیتال edublocks هستش که در فهرست عجیب ترین تکنولوژی های دنیا قرار دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۶ سهم بزرگی از بازار کارشناسان را در اختیار قرار بگیرد و مهارت و دانش را با پول معاوضه کند مثلا اگر در یوتیوب آموزش در گیتار را نگاه کنید به اندازه ای وقتی که برای این آموزش گذاشتید اجیو بلک دریافت می کنید و می توانید آن را برای تماشای ویدیو های دیگر خرج کنید .

 

7) اینترنت پرسرعت LIFI

فناوری لای فای برخلاف وای فای که مبتنی بر امواج رادیویی است مبتنی بر نور است و سرعت تبادل داده از این طریق بسیار سریعتر از وای فای است و طبق برخی ادعاها سرعت لایوهای صد برابر وای فای خواهد بود و از مزایای لای فای می توان به پهنای باند آن اشاره کرد چرا که طیف نور مرئی حدود ده هزار برابر بزرگتر از طیف رادیویی است و بدین ترتیب با مشکل شلوغی شبکه و اشباع طول موج مواجه نمی شوید.همچنین با استفاده از شبکه لای فای تجربه بی نظیری از بازی های آنلاین را خواهید داشت.

 

 

 

 

 

8) تتو های هوشمند

 عجیب ترین تکنولوژی های آینده های هوشمند است. در وااقع نوعی مدار بر حسب رسانا و ریز پردازنده‌ها است که می‌تواند روی پوست بچسبد و کاملا مطابق با سلیقه کاربر تهیه شود. این تتوها بعد از قرار گرفتن روی پوست سیگنال‌هایی را به دستگاه های دیجیتال استند و به کاربر این امکان را می‌دهد تا با دنیای اطراف خود تعامل برقرار کند. تتوهای هوشمند همچنین برای مانیتور کردن علائم علائم حیاتی یا واکنش به محرک های خارجی از جمله دما به کار میرود. بعضی از دانشمندان نیز نوعی جوهر تتو مجهز به حسگر ابداع کرده اند که از شرایط سلامتی خبر می دهد برای مثال اگر کسی در بدنش را دچار کم آبی شده باشد جوهر  تغییر رنگ میدهد و فرد را از وضعیت خود آگاه می کند.

 

 

 

 

 

9) استخراج از منابع فضایی

کسانی که بازی مس افکت را بازی کرده‌اند حتماً به یاد دارند که برای ارتقاء فضاپیما باید به استخراج منابع به سیاره های دیگر بروند. در دنیای واقعی با پیشرفت تکنولوژی چنین اتفاقی می تواند از عجیب ترین تکنولوژی ها باشد هر چند چندان بعید نیست.

 

 

10) داروی ضد پیری

 

این روش ها در حال حاضر چندین روش برای کاهش یا وارونه سازی سرعت پیری در حال آزمایش است. این روش ها از پیری سلولهای مرتبط با سن جلوگیری می‌کنند و التهابی که باعث تجمع مواد سمی یا بیماری‌های پس رونده مانند آلزایمر و سرطان می شود را کاهش می دهند. در واقع قرار نیست پیری درمان شود بلکه به دنبال روش‌هایی اند که عملکرد ایمنی را در بیماران بالا ببرد و بیماری های سن بالا را کاهش دهد.

 

 

 

 


به نقل از:

جهت مشاهده نرم افزارها و شرکتهای زیر مجموعه به لینک زیر مراجعه فرمائید

انستیتو بردار



نظر خود را با ما درمیان بگذارید: